2013年11月13日 星期三

搵食啫


某日閱報,立法會討論《處理醫療事故爭議的法律制度》法案有議員就醫護工作者因醫療事故受到懲罰發表意見,聲稱「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」所謂心態決定姿態,坦白得可愛的尊貴議員說得出這樣的話,又是那個界別的代表,搵食啫」三個字,自然極具份量。

依此路進,「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」真是至理名言,原則上可以應用於任何人身上,以下是一些可供參考的情況:

建築商偷工減料被揭發為豆腐渣工程,面對公眾他仍可以老行尊的口吻對大家說:「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」

擁有商管碩士學位的打工仔為討好上司而在宴會中乾杯再乾杯,然後為省的士錢自行駕車回家,交通事故後他吹完波仔也可以說:「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」

製造黑心食品的無良商人,本身也擁有相當高超的化學知識,他被人揭發之後,會不會傲慢地反問: 「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」

假如有警察開鎗殺錯良民,最終賊人又逃之夭夭,他是否也可以說這是忠誠地執行任務,而且:「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」

有人被舉報貪污而且證據確鑿,當事人可否在法庭上振振有詞訴說普天之下貪贓枉法的事十常八九,加上他本人又是家庭的經濟支柱,所以可理解為: 「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」

對很多人來說,搵食,的確是生存最高原則,阻人搵食,看來是罪大惡極的行為,所以,一旦有人說出「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」這樣的話,彷彿就可以抵住任何問責、追究、質疑、監管。問題是,如果搵食的人水準低劣,事故頻生,害人不淺,除了訂好規則,賞善罰惡,還有什麼方法可以令他們淘汰害群之馬和改善服務?


什麼叫醫者父母心?今時今日,醫者父母心只是沒事時用來邀功的說話。什麼叫醫者父母心?此時此刻,在探討如何保障醫患雙方的時候,他們會說: 「搵食啫,唔使搞到坐監咁慘!係唔係?」這就叫一語道破,這就叫專業水準,能不令人拍案驚奇嗎?

(刊於2013年11月13日澳門日報新園地)

沒有留言:

張貼留言